התאים הגאים במפלגות הליכוד, העבודה ומרצ החליטו לשים את המחלוקות בצד, ופנו במכתב משותף לראש הממשלה, ובו שורה של דרישות למען זכויות הלהט”ב. “אתה מדבר בארה”ב על זכויות הקהילה, הממשלה בראשותך נעזרת בקהילה למטרות הסברה – ועד כה לא דרשנו דבר בתמורה”. טרם התקבלה תגובת ראש הממשלה
mako, דני זאק
6.6.12

נראה שהפעילים הפנימו כי מאמץ משותף הוא עדיף על פני פוליטיקה פנים-קהילתית: התאים הגאים של הליכוד, העבודה ומרצ כתבו מכתב משותף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו קראו לו לשים סוף לאפליית הלהט”ב בישראל. אנשי גאווה בליכוד, החוג הגאה במפלגת העבודה ופורום גאוּת במרצ קראו לנתניהו לקדם שוויון זכויות מלא ורשמי עבור ציבור הלסביות, ההומואים, הטרנסג’נדרים והביסקסואלים.

הדרישות: הכרה, חינוך ותקציבים

“בנאומיך בארצות הברית אתה מזכיר את זכויות הקהילה הגאה בישראל, כאשר ברצונך להציג את ישראל כמדינה דמוקרטית ומתקדמת”, כך לשון המכתב. “גם בהזכירך את איראן, ציינת כי מוציאים בה להורג הומוסקסואלים, בבואך להציג את עריצותו של משטר זה.

“הממשלה בראשותך נעזרת באנשים מהקהילה הגאה למטרות הסברה בחו”ל, להצגת הפן היפה והנאור של ישראל בעולם. אנו, שמדינתנו חשובה לנו, עושים זאת ברצון ובגאווה, ועד כה לא דרשנו דבר בתמורה”.

בתאים הגאים גורסים בפני נתניהו כי מצבה הטוב של הקהילה הוא בעיקר בזכות פסיקות תקדימיות של בית המשפט העליון, תוך התנגדות, עזה לעתים, של המפלגות הדתיות.

“דבריו של נשיא ארצות הברית אובמה, בדבר תמיכתו בנישואים גאים, פותחת צוהר לכניסתה של ישראל למועדון המדינות המערביות המאפשרות ברית זוגיות לבני זוג מאותו מין ולהשוואת זכויותיו של הציבור הלהט”בי גם בישראל”.

בהמשך המכתב מציגים אנשי הליכוד, העבודה ומרצ את רשימת דרישותיהם בפניו של נתניהו. הראשונה היא קידום הכרה מוסדית-חקיקתית של המדינה של בני זוג מאותו מין והשוואה מלאה של זכויותיהם לאלו של זוגות הטרוסקסואליים נשואים, לרבות אימוץ, תרומת ביצית, ירושה, דיור, מיסוי ופונדקאות.
בנוסף, ראש הממשלה נדרש לפעול לקידום החינוך לסובלנות בחברה, תוך הכנסת תכנים פלורליסטיים הנוגעים לציבור הלהט”בי אל מערכת החינוך הפורמלי על גווניו, אל החינוך הבלתי פורמלי וכן קידום פעולות הסברה במוסדות ציבוריים ופרטיים.

הפעילים דורשים גם הקצאה של תקציבים ממשלתיים במשרדים השונים ותקציבים ברשויות המקומיות לטובת צורכי הציבור הלהט”בי, באופן המקדם שוויון מהותי עבור ציבור זה. כלומר: השוואת תקציבים ואף העדפה מתקנת תקציבית במקומות בהם קיים הצורך, בדגש על הפריפריה.

לאסור על אפליה ועל “טיפולי המרה”

בנוסף, נתניהו נדרש לקדם איסור של הפעילות המפוקפקת הנקראת “טיפולי המרה”, שנחשבת על ידי מרבית ארגוני הפסיכולוגים והפסיכיאטרים בעולם ללא אתית. זאת כפי שצפויה לעשות בקרוב מדינת קליפורניה. “זאת בהתאם לעמדתם של אנשי המקצוע בתחום, המצביעים על הנזקים הנפשיים והפיזיים הקשים ש’טיפולים’ אלה משיתים על קורבנותיהם”.

לסיום, דורשים מחברי המכתב מראש הממשלה לתמוך בהצעת החוק של ח”כ ניצן הורוביץ, לפיה בכל מקום בו ישנו איסור על אפליה, תעוגן אוטומטית גם אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית.

טרם התקבלה תגובה מלשכת ראש הממשלה

תאריך פרסום:06/06/2012