חתימת הסכם האחדות בין הליכוד לקדימה לפנות בוקר, הפכה את יו”ר מפלגת העבודה למובילת האופוזיציה, שכינתה את ההסכם “ברית של פחדנים”. בצהריים היא כינסתה תדרוך עיתונאים – בו תקפה את נתניהו ומופז. “מי שלא רצה את העבודה עם 20 מנדטים, יקבל אותה עם הרבה מאוד מנדטים”, אמרה. צפו בדברי יו”ר העבודה
חדשות 2
8.5.12

עד אתמול פעלה יו”ר העבודה שלי יחימוביץ’ במרץ לקראת הבחירות שהיו צפויות להתקיים בעוד פחות מארבעה חודשים, אלא שההסכם הדרמטי שנחתם לפנות בוקר, הוביל את יחימוביץ’ להתרכז בתפקידה החדש כראש אופוזיציה, שתעמוד מול ממשלת אחדות הלאומית הרחבה של קדימה והליכוד. בעקבות הסערה הפוליטית, כינסה יו”ר העבודה מסיבת עיתונאים מיוחדת, אותה העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

“צפיתי במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה וסגנו החדש. העמידה הייתה בוטחת, אבל האם האמנתם למילה אחת שיצאה מפיהם? האם אין ערך למושג האמת? האם מילים יכולות להיזרק סתם לאוויר בלי אחריות?”, תקפה יחימוביץ’.
“האם הכל ריק מתוכן? היינו עדים ב-24 השעות האחרונות לזיג-זג המגוחך והנלעג ביותר שנראה אי פעם בפוליטיקה הישראלית”, המשיכה יו”ר הקואליציה המיועדת. “את הקומבינה הזאת איש לא ישכח. היא תיחרט לעולם, תילמד באוניברסיטאות ותיפול על ראשם של מי שחוללו אותם. כל הקדנציה הזאת קדימה הייתה פארסה של אופוזיציה.

“אנחנו נחליף את ממשלת נתניהו”

בסיום פנתה יחימוביץ’ לעמיתיה במפלגת העבודה. “אנחנו יוצאים לדרך חדשה, עם הזדמנות עודפת לזו שכבר ניתנה לה”, אמרה. “הציבור בטח בנו ונתן את קולו, אבל עכשיו התחדדה העובדה שאנו המפלגה היחידה שמהווה אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו. מי שלא רצה את העבודה עם 20 מנדטים, יקבל אותה עם הרבה מאוד מנדטים ואותנו בראשות הממשלה בתום הקדנציה”.

בהודעה שפרסמה יחימוביץ’ הלילה בדף הפייסבוק שלה כתבה כי “בשעה הזאת נכרתת ברית של פחדנים, בין נתניהו למופז. זה הזיגזג המגוחך והנלעג ביותר בהיסטוריה הפוליטית של ישראל”.

לדבריה, “את הקומבינה הזאת איש לא ישכח, והדבר ייסב למרבה הצער פגיעה עמוקה באמון הציבור בפוליטיקה”. עם זאת, יחימוביץ’ ציינה כי היא מקבלת את תפקידה החדש בשמחה רבה. “נוכח קבורתה הסופית של קדימה קיבלנו הזדמנות נדירה וחשובה להוביל את האופוזיציה, ונעשה את זה באנרגיה ובאמונה. תקציב 2013 בהובלת נתניהו וגוויית קדימה יהיה תקציב קשה לאזרחי מדינת ישראל, ואנחנו נאבק בו”, לשון ההודעה.

ח”כ יצחק בוז’י הרצוג הצטרף לדברי יושבת הראש שלו ואמר בתגובה למהלך: “מפלגתי תנהיג את האופוזיציה להפיל את ברית הפחדנים אשר מובילה את המדינה”.

תאריך פרסום:08/05/2012