ו”ר התאחדות הסטודנטים, שהיה ממובילי המחאה החברתית, כינס מסיבת עיתונאים משותפת עם שלי יחימוביץ’ בה הכריז על התמודדותו לרשימת המפלגה לכנסת ה-19. “אפשר לחולל שינוי בבחירות האלה, כשאתה מוכן להקריב למען הרעיון בו אתה מאמין אנשים ילכו אחריך”
מתוך: mako

יו”ר מפלגת העבודה ח”כ שלי יחימוביץ’ מקבלת חיזוק נוסף: יו”ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי כינס בצהריים מסיבת עיתונאים בה הודיע באופן רשמי על הצטרפותו למפלגה. “ממשלת נתניהו אכזבה אותנו, ומה שהחל ברחוב חייב להסתיים בקלפי”, אמר שמולי שהיה ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011. את מסיבת העיתונאים המיוחדת העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

את תדרוך העיתונאים פתחה יו”ר העבודה שלי יחימוביץ’. “אני מקבלת בברכה את איציק שמולי למפלגת העבודה”, אמרה. “ההצטרפות הזאת מאוד משמעותית ומכריזה רבות על סדר היום ואופי הקמפיין. אנחנו שמים בראש סדר היום את החברה הישראלית ואת מדינת ישראל. בחרנו לפתוח את קמפיין הבחירות הזה עם שמולי, שמבטא באופן עמוק את האמונה שלנו”.

“איציק ואני הכרנו כבר בתקופת המחאה, אני יצרתי איתו קשר והיו לנו הרבה פגישות ושיחות”, המשיכה יחימוביץ’. “הצעתי לו כבר אז להצטרף למפלגת העבודה, אך הוא לא היה בשל – והוא עבר תהליך בו עוברים מהצד שבו מוחים על, לצד שעושים את. אני מכבדת אותו על כך, ובטוחה שתרומתו של איציק כחבר כנסת וכחבר מפלגת העבודה יועיל לחברה הישראלית מאוד ויהווה אבן יסוד ראשונה בשינוי שאנחנו מבקשים לחולל כאן”.

שמולי: העבודה בראשות יחימוביץ’ – האלטרנטיבה היחידה

לאחר מכן הוחתם שמולי על טופסי ההתפקדות ודיבר על כניסתו לפוליטיקה. “מבחינתי, השאלה היחידה שעמדה על הפרק, ואמרתי זאת מראשית הדרך, היא האם להיכנס ולא לאן להיכנס”, אמר. “מפלגת העבודה הייתה האפשרות היחידה בעבור אנשים כמוני, שבאים עם ערכים שאני מייצג, ולכן ויתרתי מראש על כל ניסיון המלכה או קיצור דרך – שבטח יכולתי לקבל במקומות אחרים”.

“אני עוזב את התאחדות הסטודנטים אחרי שהמונח סטודנט הפך להיות סמל”, המשיך שמולי. “הייתה לי זכות גדולה להיות חלק מהמחאה החברתית הגדולה ביותר שישראל ידעה מימיה. מאות אלפי אנשים הלכו אחרינו, כבשו את הכיכרות והרחובות. מדיניות הממשלה הייתה דורסנית – ולא עניין אותה דבר חוץ ממספרים. אנחנו, צעירי ישראל, ציפינו לשינוי. ממשלת נתניהו אכזבה אותנו – ומה שהחל ברחוב חייב להסתיים בקלפי”.

“מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ’ היא האלטרנטיבה היחידה”, סיכם שמולי. “בעידן של שלי, לצד המסורת והאידיאולוגיה עליהם נשענת מפלגת העבודה – היא מביאה גם רוח צעירה למפלגה. אפשר לחולל שינוי בבחירות הללו. זה מה שראיתי במחאה וזה מה שנראה במערכת הבחירות הקרובה. כשאתה מוכן להקריב למען הרעיון בו אתה מאמין – אנשים יילכו אחריך. מה שנדרש כעת הוא תמיכה במפלגת העבודה”.

העיתונאי מיקי רוזנטל הודיע שיצטרף לעבודה

לאחר חודשים ארוכים של מגעים עם בכירי המפלגה, הודיע הבוקר שמולי למעסיקיו בהתאחדות הסטודנטים על התפטרותו בשל רצונו להתמודד לרשימת העבודה בבחירות הקרובות. “החלטתי לצאת לדרך חדשה מתוך תחושת שליחות עמוקה ורצון עז לתרום ולהשפיע”, כתב שמולי.

מפלגת העבודה זוכה בכך לחיזוק נוסף, לאחר שאתמול הודיע העיתונאי הוותיק מיקי רוזנטל על כוונתו לפרוש מעבודתו הנוכחית בערוץ 10 לטובת כניסה לחיים הפוליטיים.

בשבוע שעבר הודיעה סתיו שפיר, גם היא ממובילות המחאה החברתית של קיץ 2011, על התמודדותה ברשימת המפלגה. “בהתרגשות רבה, אני שמחה לבשר לכם ולכן על החלטתי להיכנס לפוליטיקה, ולהתמודד על מקומי ברשימת מפלגת העבודה”, ציינה בדף הפייסבוק שלה.

תאריך פרסום:17/10/2012