ראש האופוזיציה שלי יחימוביץ’ מגיבה על דברי נתניהו במסיבת העיתונאים: “אחרי הטבות מס שיטתיות לעשירים בלבד אל לנתניהו להתפלא על ה”בור” של יותר מ – 11 מליארד שקלים שנוצר בהכנסות המדינה. בור זה הוא מעשה ידיו ולא תופעת טבע, אך מה שמדאיג במיוחד הוא כוונתו להטיל מיסים עקיפים ומגבירי אי שוויון כדי לתקן את הנזק. כוונתו להעלות מע”מ ומס על הדלק מסוכנת ותטיל את מלוא נטל המיסוי על מעמד הביניים והעניים.

טענת נתניהו היום כי הביצועים של כלכלת ישראל טובים יותר מכלכלות הOECD רחוקה מן המציאות המרה של נתוני ה-OECD, המעידים על אי שוויון ועל עוני מהגבוהים בעולם. נתניהו מתפאר בנתוני צמיחה, אבל שוכח להזכיר כי הם נותרים בידי האלפיון העליון בלבד, בזמן שרק מספר זעום של מנהלים ובעלי שליטה מתעשר. כוונתו לקצץ בתקציב מוסיפה חטא על פשע, והיא תביא לכך שמעמד הביניים יצטרך, שוב, לממן מכיסו הפרטי את השירותים אותם המדינה צריכה לספק לו. קיצוצים בבריאות, בחינוך ובדיור, כשיד אחת נותנת והיד השנייה לוקחת, היא מדיניות כלכלית שגויה, שטובי הכלכלנים בעולם התנערו ממנה ורק נתניהו דבק בה באדיקות.

האיום שישראל תהיה כמו יוון אם הממשלה תהיה אחראית לאזרחים ותעמוד ולו בחלק מהבטחותיה, ריק מתוכן. ניתן והכרחי להגדיל את הוצאות הממשלה בזהירות ובאחריות באמצעות הגדלת ההכנסות, וזאת ללא סכנה של חדלות פרעון. בכוונתי להעמיד חלופה מקיפה למדיניותו הכלכלית של נתניהו, ולשכנע את הציבור, כי הוא ראוי לממשלה שאינה מתנערת מאחריות לאזרחיה, נוטלת אחריות לגורלם, ומציבה חלופה שהיא גם כלכלית וגם מוסרית”.

תאריך פרסום:05/06/2012